четвер, 5 листопада 2020 р.

З історії залізничного сполучення у Золочеві

4 листопада в Україні щорічно відзначається День залізничника  Тож з цієї нагоди ми зібрали для вас 5 фактів з історії залізничного сполучення Золочева, які можуть вас зацікавити !

  1. Будівництво лінії "Львів-Красне"  із відгалуженнями до Золочева та Бродів розпочалося на початку липня 1867 р. 12 липня 1869 р. на цій лінії розпочався регулярний рух пасажирських та товарних потягів.
  2. Залізнодорожну лінію "Золочів-Тернопіль"  було відкрито 28 грудня 1870 р. (щоправда пасажирський рух тут розпочався лише 1 серпня 1871 р.). Тоді ж було відкрито станцію у Золочеві.
  3. Полковник Генерального штабу австрійської армії Карл фон Шмедес у своїй роботі «Географічний та статистичний огляд Галичини та Буковини» (1869 р.) залишив інформацію про те, скільки часу пасажири витрачали на поїздки по Галицькій залізниці. Так, від Львова до Золочева проїздка тривала трохи більше 3-х годин. Військові ешелони за розрахунком мали долати відстань від Кракова до Золочева майже за добу. Тривалість руху товарних потягів від Кракова до Золочева складала від 27 до 30 годин
  4. У міжвоєнний період через Золочів курсувала "Lux-Torpeda" ("Люкс-Торпеда"), яка була еталоном швидкості, комфорту і шику у міжвоєнній Польщі. Цікаво що, у Галичині станом на літо 1939 р. "Люкс-торпеди" обслуговували маршрути Львів-Стрий-Дрогобич-Борислав, Львів-Галич-Станіславів-Коломия, Львів-Красне-Золочів-Тернопіль і Тернопіль-Чортків-Заліщики. Відстань від Львова до Тернополя вона долала за 1 год. 50 хв., щоправда, подорожувати нею могли тільки заможні верстви населення.
  5. У 1995 р. здійснюється електрифікація ділянки від Красного до Золочева довжиною 25 кілометрів. У кінці 1997 р. електрифікована залізниця зі сторони Львова сягає Тернополя – електрифіковано ділянку Золочів – Зборів – Тернопіль довжиною 64 км.


Більше про історію Галицької залізниці знайдете тут  https://photo-lviv.in.ua/halytska-zaliznytsya-imeni.../

Цікаво про "Lux-Torpeda" у матеріалі "Історичної правди"  https://www.istpravda.com.ua/articles/2012/04/5/79829/

Про залізнодорожнє будівництво на околицях Золочева писала також польська вчена Луція Харевічева у книзі "Історія міста Золочева" (1929)  https://polona.pl/.../dzieje-miasta-zloczowa.../6/...

Разом з вами сьогодні подорожує у часі Золочівщина#digest !

Поштівка із зображенням залізничної станції Золочів (1918, друкарня В. Цукеркандля)


Поштівка із зображенням вул. Колєйової у Золочеві (1916, друкарня Й. Ляндесберга)



Будівельників-чорноробів називали «барабами» (від німецького «Bauarbeiter»). Селяни, які вербувалися на тимчасову роботу звалися «йонками». І бараби і йонки за день заробляли біля 1 ринського і 10 крейцерів. Трохи більше від них заробляли «оберарбайтери» – бригадири, старші у групах. Найвище оцінювалася робота «обербаулегерів», тобто укладальників колії, а також інженерів, що слідкували за проведенням робіт.


"Lux-Torpeda" ("Люкс-Торпеда")




Немає коментарів:

Дописати коментар

Краєзнавча книжкова полиця # Святослав Праск / Левко Воловець

Воловець Л. Святослав Праск [Текст] : літературно-критичний нарис / Левко Воловець. - Рівне, 2011. - 147 с.