вівторок, 11 лютого 2020 р.

«Кохай мене, як я Тебе кохаю, - і буду я щасливий, і Ти будеш щаслива…»


Пропонуємо вам на хвильку повернутися у той час, коли миттєво поспілкуватися з коханою людиною на відстані було неможливо. Тоді закохані писали листи… У них вони продумували кожне слово, фразу, речення, із нетерпінням та трепетом душі чекали відповіді…

Наш знаний земляк – Маркіян Шашкевич тому не виняток. До сьогодні дійшов лист, який він писав до своєї коханої дружини в с. Деревню (Жовківського р-ну), коли був на навчанні у Львові. 

"Дорога любочко! Юлюнцю моя! 
Хотів би Тобі багато розповісти, але чи зумію те написати, сумніваюсь, бо є це, власне, слова – для інших дрібниці, котрі лише у плавній, щирій, відвертій, добродушній, веселій розмові розлученого подружжя щедро можуть приходити на думку… 

....Ти собі думаєш: завжди йому фіглі в голові! Але якби так збоку де до нього зараз приглянулася – здивувалась би і сказала б: то не Маркіян, то не мій чоловік, – то не той, що був у Деревні, то не той, що це пише!.. Став споважнілим, але ліпше сказати став понурим, завжди задуманий, завжди чимось зайнятий... 

...Цілую Тебе, дорога Юлю. Ти знаєш, як щиро. Кохай мене, як я Тебе кохаю, – і буду я щасливий, і Ти будеш щаслива, бо я тим щасливий, що Тебе кохаю.
Твій Маркіян" 

Можливо, ці зворушливі фрагменти з їхнього листування спонукатимуть вас написати своїм коханим в переддень свята… 


Маркіян Шашкевич 
Юлія Крушинська у похилому віці




















А прочитати більше про історію кохання та подружнього життя Маркіяна Шашкевича та його дружини Юлії Крушинської ви можете скориставшись нашими підказками: 

Шашкевич М. Повне зібрання творів / Маркіян Шашкевич ; упоряд. і ред. М Шалата. – Дрогобич : Коло, 2012. – С. 299-300. 

Мельник І. Володимир Шашкевич – син Маркіяна / Ігор Мельник. – Режим доступу: https://zbruc.eu/node/20937

Пастернак Н. Щастя і трагедія о. Маркіяна Шашкевича / Надія Пастернак. – Режим доступу: https://risu.org.ua/ua/index/exclusive/events_people/45201/

Шашкевич М. Листи / Маркіян Шашкевич. – Режим доступу: http://izbornyk.org.ua/zahpysm/zah07.htm

Немає коментарів:

Дописати коментар

Теофіл Копистинський: до 180-річчя від дня народження українського художника

Самобутній талант Теофіла Копистинського - одного із провідних художників України ІІ пол. ХІХ-поч. ХХ ст., виявився у різних видах і жанрах ...